Ohlédnutí za Future of Digital

Pixman byl přizván k účasti na zajímavé konferenci, kterou organizovala v rámci Týdne podnikání agentura Fragile media. Akce se konala 15.11. 2017 pod názvem Future of Digital a návštěvníci se jí mohli zúčastnit v příjemných prostorách Etnetera Hub v budově Etnetery v Holešovicích. Pozvánka akce lákala: „Zajímá Vás inovace, vize  a trendy digitálním marketingu?“ Nás v Pixmanu rozhodně zajímá a proto jsme rozhodli na konferenci, která slibila sérii inovací a energií nabitých prezentací, vyslat svého zástupce s naším aktuálním tématem Chytré prodejny.

Ve zmíněném Etnetera Hub se sešli pánové z Googlu, z Etnetery, z Fragile media, Etnetera Activate a v neposlední řadě i Pixman ve spolupráci s Appsatori. Všichni řečníci nahlásili atraktivní témata, která v současné době rezonují v digitálním marketingu a zajisté znamenají velký posun technologií napříč spektrem. Umělá inteligence v online marketingu, Virtuální realita v reálu či Chytrá prodejna pro retail aj. nejsou názvy kapitol ze sci-fi knihy, ale dosažitelná skutečnost, která zanedlouho může být běžnou součástí jakéhokoliv businessu.

Program otevřel Jan Bednář z Googlu, který nás uvedl do tématu budoucnosti digitálního marketingu. Seznámil nás s historickými milníky v digitálním rozvoji a nastínil aktuální nákupní procesy. Představil také atribuční modely, které nám mohou lépe pochopit jednotlivé kroky v nákupním procesu.

Daniel Kafka z Fragile media vtáhl posluchače do světa umělé inteligence a nastínil podstatnou otázku: Co to vlastně je ta A.I. – umělá inteligence a co dnes umí? Odpověď přichází vzápětí „Obecně jde o snahu napodobit lidské myšlení s využitím výpočetní techniky a nástrojů...“ V současné době produkty umělé inteligence umí pracovat s velkými objemy dat a umí řešit zapeklité situace, které potřebují sofistikované matematické řešení. Jejich slabou stránkou však stále je absence schopnosti improvizace v různých situacích či nedostatečná jemná motorika, která je člověku vlastní. Jak dnes můžeme využít AI či machine learning v marketingu? Nástroje lze využít v Personalizované reklamě, Customer Insights či Prediktivní analýze.

Tématu Umělé inteligence se držel i Jiří Štěpán z Etnetera Activate a zaměřil ho ve vztahu k zákazníkům a praktickému využítí již dnes. Shrnul, jaké úlohy vlastně AI umí a jak se tyto úlohy mohou dnešním marketérům hodit. Posluchače odborně seznamil s celou řadou užití, zazněly pojmy jako Data driven atribute, Lifetime prediction či v oblasti Lead kvalification.

Etnetera prezentovala své zkušenosti a poznatky z oboru virtuální reality a svůj příspěvek „Virtuální realita v reálu“ přednesl Martin Petrovský. Termíny jako VR, AR, MR jsou základními termíny této exponenciální technologie, jež se za poslední tři roky neobyčejným způsobem rozvinula. Výhledy jejího vývoje do příštích tří let jsou více než optimistické a slibné.

Jako poslední přednášející se ujal slova Milan Průcha z naší agentury Pixman, který si ve spolupráci s Ivanem Kutilem z Appsatori připravil prezentaci našeho prototypu Chytré prodejny pro kamenný retail. Popsal, co je koncept Chytré prodejny v našem pojetí, její cíle, komponenty, interaktivní vlastnosti a její potencionální využití. Principem je využití moderních Google technologií k dosažení jednoduchého a efektivního nasazení marketingu na prodejně. Prakticky, jednoduše a s minimálním úsilím. Na konkrétní případové studii seznámil posluchače, jaké zkušeností s tímto prototypem naše agentura má. Více informací Vám rádi zprostředkujeme v článku, který se chytré prodejně bude samostatně věnovat.

Jako zábavná tečka za večerem proběhla soutěž o stylové ceny. Ve hře byla mimo jiné kniha Druhý věk strojů s podtitulem Práce, pokrok a prosperita v éře technologií od Erika Brynjolffsona a Andrewa McAfee. Pro fanoušky digitálního pokroku určitě stojí za pozornost.

Tímto chceme poděkovat pořadatelům za skvěle zorganizovanou a příjemnou akci, která s výběrem řečníků nezklamala. Program byl velmi podnětný a nabitý informacemi.

  • Sdílet: