Pohádka o Copy General

Některý projekty jsou naprosto speciální. A některý ještě víc. Třeba jako naše spolupráce s tiskařským gigantem CopyGeneral. Přečtěte si o tom, jak jsme si přes počáteční nedůvěru padli s klientem do oka. Jak jsme se měli postarat o jednoduchý redesign webu a nakonec z toho byl jeden z nejzajímavějších a nejrozsáhlejších projektů, na kterém jsme měli možnost se podílet.

S Lukášem Hrabětou, naším analytikem a projekťákem si připomeneme, how to Copygeneral. Protože on a jeho tým jsou ti, kdo by o tom mohli vydávat romány. 

Na začátku jsme měli nového klienta. Ten před rokem za pomoci jiné agentury kompletně redesignoval svůj web a nebyl s tím úplně spokojen. Oslovil nás, ale jeho důvěra v cokoli, co se týkalo webu byla z naprosto pochopitelných důvodů mizivá.

Vršení analýz 

 

Potřebovali jsme zjistit, kde je na původním webu problém, co se skutečně děje, jak firma reaguje, co vlastně chce, kdo jsou její zákazníci a co chtějí oni. Iniciovali jste tedy sérii společných workshopů, abychom se dobrali k odpovědím na otázky. Množství získaných informací bylo vyčerpávající. Klient disponoval neuvěřitelným množstvím analýz, které byly sice perfektně zpracované, nikdy mu ovšem nepomohly k tomu, aby překročil svou pověst copyshopu. Což už řadu let není pravda. V Copy General zpracovávají velkoobjemové zakázky pro pojišťovny, banky a jiné instituce. Mají perfektně zajištěný servis pro architekty, eventy nebo třeba kompletní produkci printu pro prodejny a spoustu dalších vychytaných produktů, nad jejichž propacovaností zůstává rozum stát. Bohužel se to pořád ještě dost málo ví. Bylo potřeba vyjasnit si, co chtějí říkat a jak chtějí být vnímáni.

Výstupem z našeho počátečního brodění se daty byla zase jenom analýza. Tentokrát ale navrhovala, jak se konkrétně může firma profilovat a jak jinak komunikovat staré a zajeté věci. Jako součást analýzy jsme jsme dodali návrh grafiky nového webu a kompletně jsme tím překopali přemýšlení nad jednotlivými divizemi. Navrhli jsme také spoustu prvků, které pomohou na webu získávat leady. 

Překvapilo nás, jak se klient ztotožnil se všemi navrhovanými změnami, i když některé z nich byly poměrně revoluční. Lukáš říká:

Myslím, že to pro klienta byl trochu úkrok stranou a pohled z jiné bubliny než jakou interně důvěrně znají. De facto jsme jim změnili způsob komunikace divizí, který byl zaběhlý a skoro by se zdálo neotřesitelný. My jsme jim řekli jen jednoduchou věc. “Divize jsou důležité, ale zákazníka to nezajímá. Komunikujte divize jako problém, který zákazník řeší” Načež klient reagoval, že je to je kompletní překopání současného stavu, ale že mu to vlastně dává smysl.

Na základě analýzy, grafiky a nápadů, které jsme dodali se měl klient rozhodnout, jestli půjdeme společně do další fáze.

Práci střídá legrace (a naopak)

Tedy do samotné realizace webu. A to se taky stalo, takže jsme začali navrhovat zbylou grafiku, poté co nám vedení CG na prezentaci HP dalo zelenou. 

Všechny argumenty jsme měli podložené fakty a myslím, že jsme tam udělali dojem. Ale je to jen můj subjektivní pocit. Vzpomíná Lukáš.
Dnes s odstupem času mi to přijde strašně snadné, ale ono to tak zase nebylo. Při realizaci jsme zpočátku hodně dbali na timming, vzhledem k dovoleným a smluveným pokutám. Nakonec jsme vše zvládli a web byl připraven zhruba v půlce listopadu.

A začalo čekání. Čekání na Key2Print, produkt tak klíčový, že bez něj spouštění celého nového webu nemělo smysl. Čekání jsme ale využili oboustranně smysluplně, protože jsme s klientem začali domlouvat další a další aktivity. 

Napřed jsme dostali zadání na tvorbu kompletních vizuálů pro všechny klíčové produkty a divizní stránky. To vyžadovalo spoustu času. Souběžně s tím přicházely další požadavky na mnohá vylepšení. Takže na to, že jsme čekali jsme se občas pořádně zapotili. Ale samozřejmě jsme byli šťastní jako blechy, že jsme dostali tolik příležitostí být klientovi skutečným přínosem.

Na CG je skvělé, že ti lidé fakt chtějí svoji práci dělat perfektně a jsou rádi za nápady, které společně vymýšlíme a následně realizujeme. 

V průběhu zimy se pak začala řešit řada implementačních věcí, které zlepšovaly komunikaci se zákazníky. Od Chatu napojeném datově na call centrum, po personalizaci formulářů atd. Spolu s tím přišla na řadu revize obsahu a jeho textace. Obě strany si spolupráci pochvalovaly.

 Líbí se mi přístup CG, kdy jsme řešili společně i různé věci, které například úplně nezapadaly do budgetu, přesto jsme dokázali najít cesty, jak toho co nejvíce realizovat.

 

Při tvorbě grafiky jsme dost bojovali se strážci CI CG, kteří měli mnoho výhrad, zejména k linkám a fontům. Na poměrně těžkém jednání jsme opět dokázali najít kompromisy, které jsou pro uživatele příjemné a přesto si obě strany uhájily své stěžejní věci. CIčkaři měli řadu věcí proti grafice, ale dokázali jsme je i klienta přesvědčit o tom, že papír není online. Tady patří velký dík klientovi za naslouchání a vedení těchto jednání, na kterých jsme skutečně nacházeli nové a překvapivé cesty. A grafika tomu odpovídá, jsme na výsledek opravdu pyšní.

V průběhu ledna jsme řešili další a další věci, napojovali jsme současnou objednávku na nový web, protože klíčový produkt k2p ještě nebyl hotov. Paralelně vzniká také Obecná objednávka propojená s Cetrální databází, která poměrně sofistikovaným způsobem komunikuje s webem. Objednávka na webu nedrží žádná data objednávek ani uživatelů, přesto funguje logování, úpravy profilů a objednání. 

Podařilo se nám také společně s klientem se dopracovat k pravidelnému měření, vyhodnocování a přizpůsobování webu. Díky tomu máme do budoucna rozjednanou podporu marketingových aktivit. Za další věci, které s klientem řešíme zmíním kalkulačky a microsites

 

 

 

 

V týmu
Copygeneral je vlastně první Lukášův projekt u nás v Pixmanu. Nastupoval k nám právě proto, aby se o tohohle klienta postaral. Co si myslí o souhře, kterou se mu mezi firmou a klientem podařilo spolu s jeho týmem vytvořit:
Na začátku to byl fakt malý projekt. Nejednalo se o žádný velký systém a prakticky jsme řešili běžný redesign webu pro super značku. V průběhu to začalo růst a bylo úžasné vidět, jak funguje komunikace, jak se běžné dílo stává novým klíčovým nástrojem komunikace takové české firmy. Z mého pohledu analytika a projekťáka mám obrovskou radost z toho, jak fungují vztahy s klientem. Po nedůvěře, kterou v nás musel zpočátku mít. 
Jsem ale také moc rád za tým, který jsem dostal k dispozici. Bez nich by nikdy nevzniklo to, co vzniklo. Ať už jde o grafiku, šablony nebo tak strašně důležitou tvorbu a plnění obsahu. Každý, kdo se k projektu dostal, udělal svou práci skvěle. Zapomenout nesmím na obchod, protože to jeho zpracování vedlo k tomu, že se ke klientovi vůbec šlo. Musím tedy všem poděkovat. Jmenovitě to neudělám, protože bych na někoho mohl zapomenout, těch lidí už si ke copy sáhlo hodně a já si to nechci s nikým rozházet, protože je budu ještě potřebovat (vtip). každopádně, všem patří velké Díky! Profesionalita a snaha hledat řešení často velmi obtížně řešitelných věcí byly a jsou úžasné. 

 

A jak to vidí ostatní členové CG týmu?

Honza Stejskal o projektu Copy General:

“Kodování šablon pro CopyGeneral byl a je můj první projekt pro Pixmany. Ze začátku jsem očekával, že to bude naprostá klasika, z grafiky se nakódí šablona, programátor nasadí a bude hotovo. Poté ale přišlo rozšiřování a úpravy webu dle původní grafiky. Díky tomu jsem se za pochodu musel naučit, jak si lépe organizovat kód, aby výsledek byl stále perfektní.“


Závěrem
Je skvělé pracovat s klientem, kterému záleží na dobrém jménu, který naslouchá a je ochoten sesednout z osedlaného koně a přesednout  na jiného, protože mu to dává smysl. Oceňuji obrovskou profesionalitu a přístup v CG. Všichni spolupracují tak, jak je třeba. S úžasnou profesionalitou, nadhledem a věcně.

Z Copy Generalu se prostě stala naše obrovská srdcovka. Jen houšť takových projektů!
Děkujeme, že jsme se na tom mohli podílet.

PIXteam

  • Sdílet: