Řekni, kde ty lidi jsou? - část 2.

Řekni, kde ty lidi jsou? - část 2.

V minulém díle série jsme si společně položili spoustu otázek. Tak a teď je čas na ty odpovědi, myslíte si, a tak Vás možná překvapí, že i v druhém díle naší náborové litanie se budeme se zakládajícím členem Pixmanu Tomášem Míkou zase více ptát, než odpovídat.

Tento článek jsme chtěli věnovat o něco konkrétnější a o to zapeklitější otázce: Co můžete svým potenciálním zaměstnancům nabídnout a jak jim o tom dát vědět?

 

Tichá pošta
Jakou cestou obvykle sháníte pracanty Vy? V menší firmě jako je Pixman (ale předpokládám, že i všude jinde) to obvykle funguje tak, že napřed rozhodíme sítě po všech svých kamarádech, známých a známých známých. Tenhle přístup má několik výhod. Je to zadarmo (i když ne tak úplně, u nás v Pixmanu se za kontakt na plně funkčního PHP programátora nabízela slušná odměna) a funguje to jako jistý druh filtru, protože je menší pravděpodobnost, že Vám Váš zaměstnanec na svou vlastní zodpovědnost doporučí zaměstnat nekompetentního omezence, se kterým budete jenom ztrácet čas. Jako jistou nevýhodu takového přístupu lze vnímat určitou míru klientelismu a protekce. Dále je riziko, že by se z Vašeho podniku mohly stát těžké stojaté vody, když Vás nějaký čas nepotká někdo patřičně čerstvý a plný /out of box/ myšlení. Ale to je asi na každém, jak se k tomu postaví a jaké si vymezí mantinely. Když máte oči otevřené a vnímáte všechno, co se u Vás ve firmě děje, takové riziko je poměrně marginální.

 

 

Na vědomost se dává!
Co když ale metoda popsaná v předchozím odstavci selže? Pak většinou nastupují staré dobré inzeráty na pracovních portálech (ať už všeobecných nebo specializovaných) a sociálních sítích. Máte tedy vcelku omezený prostor na to uchazeče zaujmout, a proto je třeba se zamyslet nad tím, jaké sdělení Vás inzerát ponese. Pokud se popíšete jako mladá dynamicky se rozvíjející společnost, umře kotě. Přísaháme! Určitě nic nezkazíte, když si projdete některé jiné inzeráty, určíte, co mají všechny společné a pak to uděláte jinak. Informujte o podstatných věcech, snažte se vykreslit atmosféru, zvolte méně formální tón, přidejte fotky a odkazy na Vaše sociální sítě. Počítejte s tím, že kdo by o práci u Vás stál, ten si všechny detaily najde sám, buďte tedy struční a zkuste v pár větách obsáhnout to nejdůležitější, o co ve Vaší práci půjde. Buďte upřímní, neříkejte nic, čím si nejste jistí, nezveličujte. Tohle všechno se může obrátit proti Vám.

A co tedy nabízíte?

Na stravenky už se dneska jen tak někdo nechytí. Zázemí stabilní společnosti si strčte za klobouk, stejně si pod tím nikdy nikdo neuměl nic představit. Jaké výhody práce u Vás skutečně představuje? Víte, že můžete lidem nabídnout něco mnohem jednoduššího, než občerstvení na pracovišti a že to funguje? Nabídněte lidem svobodu, důvěru, neformální atmosféru nebo třeba humor a nadhled a uvidíte, třeba to potáhne mnohem lépe, než multisport kartaJ A ty vyjmenované věci zdaleka nemusejí být to jediné řešení, třeba máte v rukávu jiné trumfy, které je třeba vytáhnout. Tak se zamyslete, co je na práci zrovna ve Vaší firmě tak bezva, třeba překvapíte sami sebe.

 

V příštím díle seriálu se podíváme na to, jak o nové zaměstnance správně pečovat, aby s Vámi byli rádi, odváděli dobrou práci a vydrželi s Vámi co nejdéle.

  • Sdílet: