Pixman: Case Study: Redisign loga Autodíly Vojkov | Pixman.cz
Kontakt
Přejít na menu

Case Study: Redesign loga Autodíly Vojkov

Case Study: Redesign loga Autodíly Vojkov

Nedávno se na nás obrátil náš klient, majitel Autocentra Vojkov, že by zároveň s vytvořením nového e-shopu chtěl modernizovat svá tři stávající loga: Autocentrum Vojkov, Autodíly Vojkov a Likvidace Vojkov. Značka je u zákazníků úspěšná, proto jsme zvažovali, jak radikální změnu snese, aby byla zřejmá návaznost na původní značky. Pojďte se podívat, jak se to povedlo.

Situace před redesignem

Autocentrum Vojkov zastřešuje několik samostatných značek s různými cílovými skupinami, provozuje také e-shopy specializované na konkrétní značky vozů.

Puvodni loga 1Původni loga 2Puvodni loga 3

Loga se liší barvou a typografií, sdílí kompozici a motiv siluety auta. Při úvodním analyticko-marketingovém workshopu jsme zjistili, že se loga během let dostala natolik do povědomí zákazníků, že by byla škoda o sílu značky přijít. Proto jsme se dohodli, že kompozici a motiv použijeme i v novém návrhu a dokonce půjdeme ještě o krok dál – značky barevně sjednotíme a tím podpoříme brand jako celek. Loga pro 3 značky automobilových dílů zaniknou, protože pro ně připravíme společný e-shop. Tím jsme si určili mantinely a já se pustil do práce.

Obrazový motiv

Silueta vozu musí být rozpoznatelná, ale zároveň dostatečně neurčitá, aby nevytvářela nežádoucí podvědomé asociace s konkrétní značkou nebo typem vozu. Začal jsem náčrtkem celého auta a pak z motivu odebíral, abych zjistil, kde je ta hranice, kdy se silueta vozu stává abstraktní křivkou. Také jsem testoval plynulost linie, protože většina aut kombinuje organické tvary s rovnými plochami nebo zlomy.

Obrazovy motiv 1Obrazovy motiv 2Obrazovy motiv 3

Logo musí být univerzální, tedy použitelné na webu i v tisku v různých velikostech. A musí být zřetelné i v malém rozměru. To ovlivňuje míru detailu křivky, ale také tloušťku tahu. Tady jsem brzo narazil na otázku barvy, protože světlé logo musí být zpravidla tvarově výraznější než tmavé.

Barevnost

Protože jsme se rozhodli loga barevně sjednotit, pracoval jsem s barevným přechodem, abych vybranou barvu ozvláštnil. Bude nést celý brand, proto by přechod měl být moderní a svěží.

Barevnost

Roli hrála také psychologie barev, protože každá barva působí na naše podvědomí jinak a vyznění by mělo jít ruku v ruce s tím, jak firma komunikuje a jak sama sebe vnímá. Tématu psychologie barev jsem věnoval samostatný příspěvek.

Typografie

Navrhovat tři loga zároveň není jednoduché, designer musí myslet na všechno naráz: různou délku textů, jejich zarovnání vzhledem k obrazovému motivu, optickou hierarchii atd. Zkoušel jsem různé fonty, různá kompoziční řešení a návrhy jsem konzultoval s klientem, abychom se domluvili, které sdělení chceme zvýraznit a které naopak potlačit.

Typografie 1Typografie 2Typografie 3

Výsledek

V rámci redesignu jsem vyzkoušel mnoho řešení a postupně jsme snižovali počet variant, mezi kterými jsme vybírali. U značky je důležité, aby se s ní klient ztotožnil, protože jen tehdy může plnohodnotně vizuálně reprezentovat jeho podnikání. Proto jsem rád, když můžeme návrhy předložit i dalším lidem ve firmě a poslechnout si jejich názor. V případě Autocentra Vojkov jsme dostali cennou zpětnou vazbu od kolegů na různých pozicích, a to dokonce v několika fázích projektu.

Finalni redesign 1Finalni redesign 2Finalni redesign 3

Výsledkem redesignu jsou moderní loga, která odkazují na původní verze, ale ve výrazně jednodušší a čistší formě. Použijí se v navigaci po areálu, tištěné i online propagaci a samozřejmě na webových stránkách. A ten e-shop, kterým to všechno začalo? Podívejte se na něj, právě jsme ho pustili do světa.

Hodnocení klienta

Michal Červenka

Autodíly Vojkov

S Panem Mikulcem jsme začali spolupracovat přes firmu Pixman s.r.o. Pro mne to byla zcela nová zkušenost s vytvářením propracované a promyšlené grafiky do posledního detailu. Zcela odlišná práce ve srovnání s jinými grafickými návrhy co jsme dosud realizovali. Dříve jsme grafické realizace, v lepším případě, dostali ve formě dvou návrhů, kde jsme si vybrali jeden návrh a bez diskuze ho použili. Jelikož jsme chtěli logo, které zastřešuje několik značek i firem a chtěli jsme mít návrh promyšlený, oslovili jsme pana Mikulce. Při realizaci jsme dostávali hned několik variant k výběru. Rozdíl byl v popisu každého detailu od typu písma, barvy, šířky linky, tvarů atd. Po výběru konkrétní varianty následovala diskuze v čem se vybraná verze liší od ostatních, v čem je výrazná, co jí odlišuje od ostatních a jaké má výhody a nevýhody. Při on-line realizacích byl pan Mikulec schopen zpracovat připomínky a podněty v reálném čase přímo během hovoru, abychom viděli jak konkrétní změna bude vypadat v reálu. Některé myšlenky jsme tak hned opustili a jiné použili pro další návrhy. Následně jsme vše dostali v přehledné prezentaci k dalšímu posouzení. Během realizace jsme pak, na základě nových informací, také změnili pohled na námi favorizovanou variantu nového loga a vybrali mírně odlišnou. Práce na logu byla velmi inspirativní a ze získaných informací dále čerpáme při realizaci webu a naší grafické linky.

Zaujal vás článek? Rádi vám pomůžeme s redesignem loga nebo klidně celé identity

Napište nám!