Pixman a sociální sítě SPP | Pixman.cz
KONTAKT
Přejít na menu

Pixman a sociální sítě SPP

Pixman a sociální sítě SPP

Tenhle článek bude trochu z jiného soudku. Většinou je o nás slyšet ve spojitosti s programováním, grafikou nebo inovacemi, ale škála věcí, se kterými vám umíme pomoct je opravdu široká. Třeba se správou sociálních sítí. A teď si můžete přečíst, jak jsme se popasovali s netradičními tématy i specifickou cílovou skupinou. Přečtěte si, jak jsme vdechli soc. sítím firmy SPP nový život.

Už je to několik let, co slovenský energetický gigant SPP rozšířil pole své působnosti na český trh. Právě v době, kdy všichni přehodnocují partnerství s velkými konvenčními dodavateli energii je skvělá doba pro růst trhu s menšími dodavateli. SPP do Čech dodávala nejprve zemní plyn, v nedávné době přidala také elektrickou energii. 

Česká pobočka SPP je naším dlouholetým klientem. Postarali jsme se už o jejich webovou stránku a také o nápady a vizuály několika kampaní, které měly dát světu vědět, že přechodem k novému dodavateli můžete ušetřit až tisíce korun ročně.

 

Když jsme potom stáli před úkolem dát prezentaci firmy na sociálních sítích nový směr a komunikovat důležitá témata, měli jsme velkou radost. Nebylo to ovšem tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. S projektem jsme začali v lednu 2018.

Před spuštěním ostrého provozu jsme měli měsíc na vytvoření konceptu a komunikační strategie. Cílová skupina nebyla blížeji specifikovaná, věděli jsme jen, že začíná 35+. To až další měsíce ostrého provozu nám o ní prozradili více, protože v sociálu je prostě pořád třeba zkoušet a experimentovat a nikdy se nedá s jistotou dopředu odhadnout, co bude fungovat. 

Během ledna jsme tedy vytvořili základní postplán, sjednotili výraz vizuálu a určili se témata a problémy, které by bylo dobré komunikovat. Naštěstí byla zima a tak inspirace se nacházela všude okolo. Kromě energetiky jsme se vzhledem k vyššímu věku cílové skupiny rozhodli zapojit rodinná témata, mood prvky komunikující teplo domova a podobně. Naším prvním úkolem bylo zaktivizovat stávající komunitu asi 1000 fanoušků, takže jsme zapojovali hlasovačky a soutěže.

Únor byl prvním měsícem ostrého provozu a ukázalo se, že propracovaný koncept se vyplácí. Dobře fungovaly příspěvky s rodinnou atmosférou, teplem domova i soutěže. Sbírali jsme první reakce a vypadalo to, že se celé věc vyvíjí slibně. Zima energetickým tématům zkrátka přála.

Kromě klasických foto příspěvků jsme zvolili formát infografik (osvětová témata o šetření energiemi), animací (seriál: Co znamenají položky na vašem vyúčtování) a nebo třeba cinemagrafů, které efektně dolazovaly atmosféru a měly velmi nízkou cenu za proklik. Skvěle také fungoval fakt, že klient je partnerem mnoha kulturních a sportovních organizací a o takové příspěvky (například s Kometou Brno) byl velký zájem.

Tvořit obsah pro stránku SPP byla opravdová výzva a my měli vždycky takovou radost, že se mám podařilo uhodit hřebíček na hlavičku. Souběžně spuštěná Like kampaň sice dosahovala trochu horších výsledků, pomalu ale příspívala k růstu fanouškovské základny. My jsme si ten růst sice představovali rychlejší, vzhledem ke specifickému tématu obsahu i k omezenému media budgetu jsme ale nakonec rádi. Sice rosteme po stovkách a ne po tisících, naši fanoušci jsou ovšem relevantní skupinou, která se ráda zapojí a vytváří koherentní komunitu, o kterou je radost pečovat. 

Pokud jde o porovnání s konkurencí, podařila se nám jedna skvělá věc. Ač s menší fanouškovskou základnou, v počtu reakcí, sdílení a komentářů jsme se vyrovnali velkým konkurentům. To pro nás byla snad největší odměna. Vytvořili jsme komunitu lidí a distribuovali jí obsah, který ji bavil. Ten pocit je k nezaplacení.

 

Tady jsou ta nejzajímavější čísla:

 

ZVÝŠILI JSME POVĚDOMÍ O ZNAČCE
ZVÝŠILI JSME ZÁKLADNU FANOUŠKŮ O 42 %, NA 1723 Z PŮVODNÍCH 1096
UNIKÁTNÍM OBSAHEM JSME ZASÁHLI 80020 LIDÍ
DOKÁZALI JSME ZÍSKAT 4371 REAKCÍ NA PŘÍSPĚVKY
VHODNÝM CÍLENÍM JSME DISTRIBUOVALI OBSAH PO CELÉ ČR 
AKTIVIZOVALI JSME CÍLOVOU SKUPINU
PODAŘILO SE NÁM NASTAVIT KOMUNIKAČNÍ HLADINU A UDĚLAT JI PŘÍJEMNOU PRO CO NEJVĚTŠÍ MNOŽSTVÍ LIDÍ 

A co bude dál? Vypadá to, že zatěžkávací test jsme zvládli, klient je s námi spokojený a snad dostaneme důvěru i do dalších fází projektu.

 

David Neckář, Marketing manager pro Česko z SPP říká o spolupráci:

Je super pracovat s lidmi, kteří jsou pro práci nadšení a také velmi kreativní. Oblast prodeje energií je těžká, jelikož nemáme žádný hmatatelný produkt. I tak se Pixman s tímto popral bravurně a se super odezvou. Jsme rádi, že naše Facebooková komunikace patří k těm nejlepším na trhu a můžeme se díky jim měřit s velkými konkurenty.

 

Klientovi děkujeme za důvěru a možnost se svobodně realizovat při projektu, který dává smysl.

Potřebujete taky pomoct s vymýšlením a správou obsahu na vašich sociálních sítích? Ozvěte se nám a společně vymyslíme to správné řešení.

ZVÝŠILI JSME POVĚDOMÍ O ZNAČCE
ZVÝŠILI JSME ZÁKLADNU FANOUŠKŮ O 42 %, NA 1 723 Z PŮVODNÍCH 1 096
UNIKÁTNÍM
OBSAHEM JSME ZASÁHLI
80 020 LIDÍ
DOKÁZALI JSME ZÍSKAT 4 371 REAKCÍ NA PŘÍSPĚVKY
VHODNÝM CÍLENÍM JSME DISTRIBUOVALI OBSAH PO CELÉ ČR 
AKTIVIZOVALI JSME CÍLOVOU SKUPINU
PODAŘILO SE NÁM NASTAVIT KOMUNIKAČNÍ HLADINU
A UDĚLAT JI PŘÍJEMNOU PRO CO NEJVĚTŠÍ MNOŽSTVÍ LIDÍ