Desatero přepnutí businessu do on-linu | Pixman.cz
KONTAKT
Přejít na menu

Desatero přepnutí businessu do on-linu

Desatero přepnutí businessu do on-linu

Aktuálně, kdy je poměrně zásadně ovlivněno podnikání maloobchodů, jsme dali dohromady pár námětů, které by Vám mohly pomoci, v přechodu na on-line. Většina ze zmíněných služeb je zdarma a jsou jednoduché.

Věříme, že vám naše dobře míněné rady umožní přečkat současné, poněkud turbulentní časy. Úspěšné podnikání bez virů vám přeje celý Pixman.

V Praze 16.3.2020

vaši Pixmaňáci

1 - Webová vizitka a nalezitelný kontakt

Pokud máte svůj web nemusíte tento odstavec číst.

Pokud nemáte, nezoufejte. V této chvíli i uživatelé líní a nároční na webový design a funkcionality upouštějí. Protože si i přes vzniklou situaci chtějí dát dobré jídlo, nakoupit papírnické potřeby nebo zkrátka objednat auto na nezbytný servis. Přesně teď přichází čas na akutní a sice dočasná, přesto funkční řešení. Využít můžete jednu z dostupných platforem, např.: 

https://www.google.com/intl/cs_cz/business/, kde si zdarma zaregistrujete Vaši firmu, napíšete aktuální informace o tom jak fungujete, otevírací dobu, atp.

https://cs.wix.com, kde si svou vizitku "naklikáte" podle nabízených šablon. 
Založíte si účet, vyberete šablonu, napíšete základní informace včetně kontaktů! A vykřičte to do světa. Třeba pomocí sociálních sítí (Facebook / instagram).

 

TIP: Nezapomeňte vyplnit povinné náležitosti, pravda úřady teď budou jistě shovívavější, je to dočasná stránka, ale to neznamená, že by to mělo chybět. Jde o jméno firmy, IČ, případně DIČ, sídlo nebo adresu a v případě práv. osob o identifikační údaje v rejstříku. Také provozní doba je povinnou.

2 - Sociální sítě

Nemáte pro svou provozovnu firemní stránku na Facebooku? Nevadí. Pokud jste prošli úspěšně prvním bodem, alespoň na svých osobních účtech řekněte všem, že přepínáte do online! Pokud máte čas a chuť, přejděte na: https://bit.ly/2TRV6s0 a založte si facebook pro vaši firmu.

 

Nebojte se, nemůžete zkazit nic, co by nešlo vzít zpět!

 

3 - Výdej objednávky v daný den a čas

Současná omezení shlukování lidí nedovolují návštěvu provozovny. Proto pokud nemáte e-shop a snažíte přepnout do online. Nabídněte uživatelům objednávkový formulář alespoň s předběžnou rezervací data a času. Jednoduše to lze vytvořit zdarma pomocí google formuláře.

 

Pokud nemáte Google účet, bude nezbytné jej založit, to můžete zde: accounts.google.com  (kliknutím na Vytvořit účet)

Videonávod jak vytvořit jednoduchý Google formulář s možností objednávky zboží a vyzvednutí v daný čas:

Nejprve přejděte na http://drive.google.com

Pak následujte tento videonávod bez komentáře: http://bit.ly/3a6cCPb

 

Jednoduše tak můžete vytvořit dočasný objednávkový formulář, který vám umožní alespoň částečně řídit a odbavovat objednávky bez programování vlastního řešení. Odpovědi se ukládají do tabulky v rámci google dokumentů a v průběhu času lze formulář upravovat. Například pokud se vám na jeden čas nakupí více objednávek a nejste už schopni daný čas garantovat - jednoduše danou položku z formuláře smažete. Na každý týden  si pak můžete formulář připravit.

 

Tip: Nezapomeňte tento formulář patřičně zmínit na sociálních sítích a na webu!

 

4 - Nastavte si procesy nákupu

Pokud nejste zvyklí fungovat online, oprašte e-maily a zkuste si simulovat procesy, které se běžně při nákupu dělají. Některé mohou být novinkou, se kterou nemáte zkušenost.

 

Zákazník potřebuje vybrat zboží a poradit: Telefonuje (Telefon zmiňujte všude)

Objednávku potvrďte do emailu nebo SMS.

Stáhněte zboží ze skladu či prodejny a vyhraďte ho zákazníkovi (ať jiným neslibujete něco, co je třeba už prodané)  

Ověřte, že můžete zboží zabalit a odeslat. Odesílejte jednou denně pro eliminaci kontaktů a úspoře času.

 

5 - Zabezpečte si emaily a online účty

I v době, která si žádá akutní řešení je třeba myslet na bezpečnost. Než budete komunikovat online, zrevidujte svá hesla do emailu, na web, do sociálních síti nebo do Google. Heslo by se vždy mělo skládat z velkých a malých písmen a číslic s minimální délkou osmi znaků. Je to důležité, protože se v poslední době objevilo velké množství “šmejdů”, kteří se z nastále situace snaží těžit. 

 

6 - Nebojte se komunikovat vzdáleně

V branži technologické je to dávno standardním prvkem komunikace. Nebojte se i Vy zákazníkům nabídnout možnost vzdálené porady, schůzky nebo nákupní pomoci. Nástroje na to jsou a vystačíte si s tím, co je zdarma. Konference nebo schůzka s kolegy, dodavateli nebo partnery například po Skype jde snadno. Instalace zvládnete bez problémů: https://www.skype.com/cs/google hangout nebo službu zoom.com

 

7 - Zákazníci nechodí, ale píší a volají

Možná na to nejste zvyklí, ale sleduje emaily, sociální sítě a kanály, které nyní vytváříte. Zákazníci se nebudou objevovat před vámi v obchodě, ale právě na těchto komunikačních kanálech.

 

8 - Oslovte své zákazníky najednou

Máte seznam e-mailových adres klientů? A máte souhlas k jejich oslovení? Pokud jste na obé odpověděli, že ano, pak jim hromadně všechno nové napište! A využít k tomu můžete profesionální nástroj, který je v limitované verzi zdarma: http://bit.ly/33oWRjr

 

Pokud máte telefonní čísla svých zákazníku, můžete je hromadně oslovit například prostřednictvím profesionální online sms brány. Stačí se zaregistrovat a poslat libovolný kredit. Ceny SMS jsou v řádech haléřů: https://www.gosms.cz

 

9 - V provozovně nebo prodejně online

Dále můžete vyzkoušet stream na Facebooku. Tedy živě vysílat například z prodejny, kde jste vy a personál a nabídnout tak zákazníkům přímý vstup online do míst, kam nyní nemohou. Streamování je jednoduché, stačí například v aplikaci Facebook ve vašem mobilním telefonu kliknout na “vysílat živě” a jste v éteru.

 

10 - vyrobte si vlastní e-shop

Můžete také narychlo začít prodávat přes jednoduchý e-shop, který nabízí v Čechách nejpoužívanější platformy sociálních sítí Facebook  a Instagram a vzájemně své prodeje můžete na těchto sociálních sítích provázat. 

Založení e-shopu na Facebookovém účtu je velmi jednoduché a i méně technicky zdatný uživatel to zvládne z tepla domova.

Nejprve ale musíte mít na FB založenou stránku (o tom píšeme v bodě 2) a být jejím  správcem. Pak stačí se prokliknout do sekce Obchod, schválit podmínky Facebooku a můžete začít prodávat.

Více informací najdete ve specializované nápovědě Facebooku, kterou naleznete zde
není tomu dlouho a tuhle službu nabízí i Instagram. Jak nastavit firemní účet naleznete zde 
 

11 - Chraňte sebe a své blízké!

Rouška, respirátor nebo alespoň šála nejsou ostuda, ale ochrana vaše a vašich blízkých.

Udržujte kontakt se svými blízkými. Může použít např. google hangout nebo službu zoom.com

Lukáš a PIX team.